🎮 Oyun Nedir?
Quake III Arena, id Software tarafından geliştirilen, 1999 yılında yayınlanan birinci şahıs nişancı (FPS) oyunudur. Hikâye veya senaryo yerine tamamen çok oyunculu rekabete odaklanır; botlarla çevrimdışı oynamak da mümkün. Arenalarda oyuncular hızlı tempolu ölüm maçlarında karşı karşıya gelir
📅 Ne Zaman Çıktı?
PC (Windows/Linux/Mac): 2 Aralık 1999 (bazı kaynaklarda 5 Aralık 1999)
Dreamcast: 19 Ekim 2000
Ayrıca Quake III: Team Arena adlı resmi genişletme paketi, 15 Aralık 2000 civarında yayımlandı
Popülerlik Süreci ve Satışlar
-
Satış: İlk üç günde 50.000 kopya, toplam 1 milyon adet piyasaya sürüldü
2000 yılında ABD’de 168.000 kopya satıldı, yaklaşık 7.65 milyon $ gelir elde edildi. Kasım 2000 itibarıyla 320.000 oldu, yıl sonunda 190.950 kopya ve 8.4 milyon $ gelir
-
İngiltere’de “Silver” satış ödülü kazandı 100.000+ adet
🏆 Neden Bu Kadar Sevildi?
-
Çok oyunculu dunyada devrim: Sadece rekabete odaklı, single-player mod botlarla desteklendi
id Tech 3 motoru: Hızlı hareket, strafe-jumping, rocket-jumping gibi yenilikçi fizik mekaniği sundu
-
E-spor ve turnuvalar: QuakeCon, CPL, DreamHack, ESWC gibi büyük etkinliklerde uzun süre profesyonel oyun olarak yer aldı .
Mod ve topluluk desteği: Challenge ProMode Arena (CPMA) gibi rekabetçi modlar doğdu; CPMA, 2006’da Cyberathlete Professional League tarafından resmi turnuva modu olarak kabul edildi
Reddit'te oyuncular:
“Quake Live is basically Quake III Arena rebranded
🕹️ Oyun Modları & Genişleme :
Arenalar: 35 harita, 12 silah ve çeşitli power-up’lar mevcut
Tek oyunculu mod: Botlarla “öğrenme ve prova” amaçlı oynanabiliyor.
Team Arena genişleme paketi, takım modu (CTF, Overload, Harvester), yeni haritalar, silah ve bot ekleri sundu
Yorumlar
Yorum Gönder